Dato | : | 13.08.2018 kl.01:00 |
Brugernavn | : | Ukendt bruger |
Hej forklar lige hvad du mener med grådig?
Hvis det er de 15% du basere din kommentar på, skal jeg lige forklare.
En entreprenør skal stille med en garanti på 15% af
byggesummen før han kan få opgaven.
Hvis byggesummen er 2 milioner skal han altså stille en garanti på 15% = 300.000 kr.
Jeg har ikke lånt penge ud til 15%
Banken kom med 200.000 og jeg kom så med 100.000
det er det jeg skriver at jeg er med på en andel af garantien
Dato | : | 13.08.2018 kl.00:55 |
Brugernavn | : | Ukendt bruger |
Hej forklar lige hvad du mener med grådig?
Hvis det er de 15% du basere din kommentar på, skal jeg lige forklare.
En entreprenør skal stille med en garanti på 15% af
byggesummen før han kan få opgaven.
Hvis byggesummen er 2 milioner skal han altså stille en garanti på 15% = 300.000 kr.
Jeg har ikke lånt penge ud til 15%
Banken kom med 200.000 og jeg kom så med 100.000
Det er det jeg skriver at jeg er med på en andel af garantien
Dato | : | 08.08.2018 kl.09:18 |
Brugernavn | : | Bjarne |
Hej Henrik
Du skriver "I er vist i grådighedsfasen". Jeg synes absolut heller ikke om det DKBubber skriver. Så jeg er altså også på jeres side :-)
Mvh.
Bjarne
Dato | : | 08.08.2018 kl.08:30 |
Brugernavn | : | Ukendt bruger |
Er meget enig med Henrik. Forsøg at holde det simpelt - det giver bedre overblik og du ved, hvornår du har rede penge til at kaste ind på markedet, hvis der viser sig muligheder.
Dato | : | 07.08.2018 kl.22:42 |
Brugernavn | : | Rokkedal |
Der er da ikke noget i vejen for at gå/stå med nogle kontanter på sidelinien i 2-3 mdr, hvis du så kan købe en kvalitetsaktie på et fald/korrektion måske 5-10% billigere - det er knap så kompliceret som det I nævner. For mig lyder det lidt, som om i er i grådighedsfasen personligt !!!!! Pas nu på jeres penge.
Dato | : | 07.08.2018 kl.18:33 |
Brugernavn | : | Ukendt bruger |
Hej Bjarne jeg er helt enig i hvad du skriver.
Mit bygge projekt er via Koncenton, som står for det hele, det følger bare ikke helt byggeplanen og er forsinket.
Ham jeg kender har selv investeret i en byggegaranti med succes, og har undersøgt firmaet i alle ender.
Jeg har så bare sagt at at jeg vil gerne overveje næste gang han har et projekt
Jeg har også selv stillet en byggegaranti, eller retter en andel i de 15% der skal stilles som garanti, her var det en bank som stillede hovedgarantien, det ville de kun hvis en anden ekstern ville gå med.
Vi har solgt vores hus så hvis jeg skal dækkes ind, skal jeg have 6 forskellige banker, det er også noget rod.
Dato | : | 07.08.2018 kl.17:26 |
Brugernavn | : | Bjarne |
Jeg synes godt nok, at det virker risikabelt med dine byggeprojekter m.m. Man kan ikke "nøjes" med at kende een, som man stoler på. Du skal virkelig selv sætte dig godt og grundigt ind i tingene, og det er altså ikke lige nemt.
At gå kontant i en periode (hvor pengene står på bogen) sker der absolut ikke noget ved. Du taber trods alt ikke pengene. (bankgaranti op til ca. kr750.000,-) Hvis du har flere, kan du bruge flere banker. Hvis du pludselig skal bruge pengene, som du vil investere i byggeprojekter, kan du så sælge det uden tab?
Personligt gearer jeg gerne ned her i efteråret for måske senere at gøre et godt aktiekøb.
Husk, at det er vigtigere at BEVARE din formue end at tabe den.
Mvh.
Bjarne
Dato | : | 07.08.2018 kl.16:54 |
Brugernavn | : | Ukendt bruger |
Hej Lars, tak det anede mig, men jeg syntes renten på banken er til at dø af grin over, og der er jo stadig en risiko selv ved bankerne, det er set før. Så med en god spredning på aktier syntes jeg at aktier alligevel giver mere.
Jeg har så set på alternativer og er med i et byggeprojekt, jeg har kigget på vindmøller og solenergi via
Obto, men bakkede ud i sidste øjeblik pga påtale fra erhvervsstyrrelsen tror jeg det var.
Jeg er ved at snuse til byggegarantier via en som jeg stoler på, selvfølgelig er er en risiko men jeg ser også på hvem og hvorfor der er behov for at hjælpe med en garanti.
Jeg kan meget bedre lide at pengene arbejde end bare står i banken, jeg syntes dog bare man skal selv lede meget for at finde gode alternativer.
Dato | : | 07.08.2018 kl.15:48 |
Brugernavn | : | Ukendt bruger |
Hej dkbubber.
Det betyder, at man har placeret sine penge på sin bankkonto og får almindelig konto-rente. Jeg har læst i mange sammenhænge, at det tidligere også var populært at placere pengene i meget korte obligationer (op til 3 måneder), men det mener jeg vil koste dig penge, da kursen er over 100.
Et helt andet alternativ, som før har givet pote, er at investere kontrært. Det levede Maj Invest Kontra godt af, da de investerer i guld og andet, som antages ikke at korrellere særlig meget med aktier og obligationer.
Dato | : | 07.08.2018 kl.15:32 |
Brugernavn | : | Ukendt bruger |
Flere steder kan man læse at en eller anden har solgt sine aktier og gået i kontant, men hvad betyder det egentligt?
Hvor er pengene så placeret?
Det siger kunderne: